Haber

Bakan Tekin, “Eğitimde Bir Adım Ötesi Zirvesi” Açıklamasında Konuştu

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, “Türkiye Yüzyılının eşiğinde olduğumuz bu dönemde, çocuklarımızın geleceğinden ve geleceğimizi hakkıyla emanet edeceğimiz ülkemizin gidişatından emin olmak istiyoruz. Her zamankinden daha fazla sorumluluk hissediyoruz ve çeşitli zorluklara maruz kalan bir zihin dünyasını elimizde tutabileceğimize olan inancımız güçlü.” “Bir arayış noktası olarak köklere dönüş konularını tartışıyoruz.” söz konusu.

Bakan Tekin, NUN Eğitim ve Kültür Vakfı’nın Beykoz’da düzenlediği “Eğitimde Bir Adım İleri Zirvesi”nde yaptığı konuşmada, sloganlaştırdığı Türkiye Yüzyılı projeksiyonunu inşa edebilecek konumda olmanın sorumluluğunun bilincinde olduklarını söyledi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından.

İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırılarına değinen Tekin, emperyal dünya düzeninin bir kez daha iflas ettiği bir sürece tanık olduklarını belirtti.

Yıllardır üniversitelerde anayasa hukuku, insan hakları gibi konularda dersler verdiğini belirten Tekin, “Son yıllarda yaşadığımız gelişmeler anlattığımız her şeyin koca bir yalan olduğunu ortaya koyuyor.” söz konusu.

“Eğitimin ana fikri iyi vatandaşlar yetiştirmektir”

Eğitimin temel amacının iyi vatandaşlar yetiştirmek olduğunu ve bu bağlamda zirvenin bu yılki temasının anlamlı bir başlangıç ​​olduğunu belirten Tekin, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bizim için öze dönüş, mevcut durumdan duyulan memnuniyetsizliği ve kaotik bir yaşam tarzından açık, basit ve sürdürülebilir bir hakikat rejimi arayışını ifade eder. Türkiye Yüzyılının eşiğinde olduğumuz bu dönemde, Geleceğimizi emanet edeceğimiz çocuklarımızın geleceği ve ülkemizin gidişatı konusunda haklı olarak kaygılıyız.” “Emin olmak istiyoruz. Çeşitli zorluklara maruz kalan bir zihin dünyasını elimizde tutabilmenin olanaklarını her zamankinden daha fazla sorumlu hissediyoruz ve güçlü bir arayış noktası olarak öze dönüş konularını tartışıyoruz. “

Bakan Tekin, eğitimin genel amacının bireylerin bilgi, beceri, değer ve davranışlarını geliştirmek olduğunu kaydederek, “Amacımız onları topluma ve hayata hazırlamak, bireysel potansiyellerini en üst düzeye çıkarmaktır. Bu amaçla eğitim, Bireylerin yaşamları boyunca devam eden bir öğrenme süreci olarak belirleyici olan Okul, “Üniversite, mesleki eğitim, özel kurslar veya kendi kendine öğrenme gibi farklı şekillerde de gündemimize geliyor.” dedi.

Eğitimin, insan eğitim sisteminin en baskın parçası olduğuna işaret eden Tekin, her toplumun günlük yaşamın belirli rutinlerini, geçmiş ve gelecek vizyonunu eğitim yoluyla şekillendirmek, temellendirmek ve uygulamak zorunda olduğunu söyledi.

“Dünyanın yeni durumlarını doğru ve gerçek analizlerle ele almakla yükümlüyüz.”

Tekin, önümüzdeki yıllarda eğitimde karşılaşacakları bazı sorunların şimdiden küresel düzende sinyaller vermeye başladığını kaydederek, “Yapay zeka teknolojileri insan kaynağının gücünü zayıflatacak haksız bir rekabet alanı üretirken, Sanal dünyaların ürettiği yeni tartışmalar ve sorunlar eğitimcileri birçok noktada zorlayacak duruma gelmiştir.Bu yeni “Olağanüstü durumun eğitim alanındaki sorunları çeşitlendireceği, hatta bu sürecin yaratacağı gerilimin eğitim alanında özümüze dönüş kavramına yaklaşmamızı sağlar.” değerlendirmesini yaptı.

Eğitim politikalarının doğru belirlenmesinin toplumun kalkınması ve ilerlemesi açısından kritik bir faktör olduğuna işaret eden Tekin, toplumsal ihtiyaçların, araştırma ve veriye dayalı yaklaşımın dikkate alınmasının kaliteli ve nitelikli bir eğitim sisteminin oluşturulmasına yardımcı olacağını söyledi.

Tekin, herkesin sürece müdahil olması ve insanlığın maruz kaldığı değişimi soğukkanlılıkla ele alıp değerlendirmesi gerektiğini belirterek, “Bu bağlamda dünyanın yeni hallerini, önyargısız, doğru ve özgün analizlerle ele almakla yükümlüyüz. Paniğe fırsat yok. Bu analizleri yaparken bize dayatılan oryantalist bakış açılarından kurtulmamız gerekiyor.” Uzun zamandır faydalı bir sorumluluk alanı olarak canlı tuttuğumuz eğitim davamız, bugün bizi yeni hedeflere yönlendirmede bizden güçlü argümanlar, yeni paradigmalar, gerçek hedefler, uygun ve sürdürülebilir planlar bekliyor.” onun sözleri.

“Bu eğilimi sorgulamalıyız”

NUN Eğitim ve Kültür Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Esra Albayrak da sorun yaratan sistem içinde daha müreffeh, adil, barışçıl ve insani bir gelecek için çözüm aramayı reddettiklerini belirtti.

Albayrak, Gazze’de son 29 günde her gün tonlarca bomba altında bebek, çocuk ve kadınların öldüğünü belirtti.

Albayrak, dünyanın alarma geçtiğini kaydederek, “Tarihte benzeri görülmemiş bir hızla ilerleyen bilgi teknolojileri, uzay teknolojileri ve yapay zeka algoritmaları insanlığın hizmetinde olmazsa, insanları yaşatmazsa, dünyayı tehdit eder.” İnsanların yeryüzündeki varlığı nedeniyle bu eğilimi sorgulamalıyız.” dedi.

Programa Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Nazif Yılmaz ile uzman akademisyenler, öğretmenler ve davetliler katıldı.

hekimhan-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu